در حال بارگزاری ...

چراغ استخری یا آبنما چیست؟

چراغ استخری یا آبنما چیست؟

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث میشود خانه ها بسیار مجلل تر به نظر آیند نورپردازی حرفه ای آنهاست. یکی از نکاتی که باعث می شود تا یک مکان چشم گیر و خیره کننده باشد نور های مخفی و تعبیه شده در قسمت های مختلف آن مکان است. در این روزها افراد مایل هستند تا در گوشه گوشه محل زندگی خود دسترسی راحتی به نور داشته باشند. حتی هنگام شنا کردن در استخر شخصی!

توجه به زیبایی محیط زندگی اهمیت زیادی پیدا کرده است و مهندسان و صنعتگران نیز با ساختن ابزارهای گوناگون به کمک ما شتافته اند . استفاده از امکاناتی که در عصر کنونی در اختیار ما قرار گرفته است باعث می شود تا در کنار به وجود آمدن رفاه بیشتر، ما از جلوه های بصری منحصر به فردی در زندگی خود بهره مند باشیم. یکی از این ابزارها، چراغ استخری است که در این مطلب به بررسی آن خواهیم پرداخت.

چراغ استخری چیست

چراغ استخری چیست؟

چراغ استخری یا چراغ های آبنما تکنولوژی های جدی و با کیفیتی هستند که نورپردازی مکان هایی که در معرض رطوبت هستند را به عهده دارند. چراغ استخری المانی است که باعث میشود استخر ها، حوضچه های آب، سالن های سونا، آبنماها و حتی آبشار های مصنوعی خیره کننده و متفاوت تر از آنچه هستند به چشم آیند.

به طور معمول چراغ های استخری پروژکتورهای LED هستند که توسط قابهای مخصوص به خودشان حفاظت می شوند . این قابها درجه حفاظت IP68  داشته و این چراغ ها در دو مدل توکار و روکار ارائه میشوند.

همانطور که میدانید آب، یکی از قوی ترین انعکاس دهندگان نور است و طراحان محصولات روشنایی در صدد پر رنگ کردن این خاصیت بوده و چراغ استخری را به وجود آورده اند. چراغ استخری در کنار تامین نور مورد نیاز، کمک میکند تا نورپردازی به خوبی انجام شود و ترکیب آب و نور چراغ ها زیبایی خیره کننده ای را برایتان به ارمغان آورد.

از چراغ استخری نه تنها در استخرهای سرپوشیده و استخرهای عمومی، بلکه در آبنماها و حوضچه ها نیز استفاده می شود. همچنین شما میتوانید برای زیبایی سازی استخر خصوصی منزل خود نیز از چراغ استخری استفاده نمایید.

 مشخصات چراغ استخری

مشخصات تخصصی چراغ استخری

چراغ استخری به دلیل تماس با آب باید ولتاژ مناسبی داشته و ضد آب باشد تا از خراب شدن و برق گرفتگی جلوگیری گردد. همچنین باید قبل از تغذیه و سیم کشی نصب گردیده و ترانس داشته باشد تا قدرت برق را کنترل کند. ولتاژ کارکرد چراغ استخری بین 127 تا 247 و استاندارد آن IP68 است.

قطر کابل برق هنگام سیم کشی چراغ های استخری باید متناسب با فاصله چراغ از ترانس انتخاب گردد. در کنار این، فاکتور های دیگری نیز وجود دارد مثل: تعداد چراغ ها و توان هر یک از آنها. البته برای انتخاب کابل مناسب نیز باید دقت داشته باشید که کابل های مفتولی کیفیت و کارایی بیشتری نسبت به کابل های افشان در آب دارند.

ویژگی های فنی چراغ استخری :

  •          تابش لنز زاویه ای مناسبی داشته باشد
  •          ساخته شده در رنگبندی گوناگون
  •          قابلیت نصب توکار و روکار

محدودیتی در استفاده از چراغ استخری وجود ندارد. شما می توانید از چراغ استخری به هر تعداد که میخواهید بهره مند شوید. چراغ استخری را در هر زاویه و ارتفاعی که مایل هستید نصب کنید تا از زیبایی خیره کننده ای که به محیط شما می بخشد، لذت ببرید.

برخلاف نامشان، چراغ های استخری تنها در استخر ها کاربرد ندارند بلکه برای پر رنگ کردن مسیرهای رفت و آمد نیز مورد استفاده قرار میگیرند. سوالی که پیش می آید این است که چرا باید چراغ استخری را در زمین تعبیه کنیم.

جواب ساده است، استفاده از چراغ استخری دفنی باعث میشود تا هنگام باد و باران و اتفاقات طبیعی نورپردازی محل مورد نظر شما در معرض آسیب نباشد و این انتخاب موجب میشود تا نسبت به دیگر گزینه ها، گزینه پرقدرت تر برنده باشد. بدین صورت که چراغ استخری دفنی عمر و استقامت بیشتری نسبت به هم نوعان خود دارد.

همچنین میتوانید از چراغ استخری در فضاهای طبیعی تری چون باغ ها و حیاط های پر درخت نیز استفاده کنید. به دلیل تکنولوژی خاص این چراغ ها، محیط های جنگل گونه نیز از نورپردازی منحصر به فردی برخوردار خواهند شد و نگرانی بابت سوختن یا جرقه زدن آنها نخواهید داشت.

یکی دیگر از کاربرد های چراغ استخری، استفاده از آن در پله های داخلی استخر است تا هنگام تاریکی هوا، مسیر ورود به استخر مشخص بوده و از خطرات احتمالی جلوگیری گردد.این کار سبب خواهد شد تا عمق ستخر برای فرد استفاده کننده مشخص گردد و اختلاف سطحی که پله ها و استخر دارند پر رنگ تر شود.

انواع چراغ استخری

انواع چراغ استخری

همانطور که گفتیم چراغ های استخری به صورت توکار و روکار مورد استفاده هستند. نصب چراغ های استخری توکار به گونه ای است که سطح استخر و سطح چراغ با یکدیگر برابر بوده پس برای عملی شدن این اتفاق باید از کاسه ای بتنی متناسب با سایز چراغ مورد نظر استفاده شود.

اما چراغ های استخری روکار سطح بالاتری نسبت به استخر دارد پس بالطبع نور بیشتری را انعکاس داده و جلوه خیره کننده تری خواهد داشت.

برای انتخاب چراغ مناسب به نکاتی که به آن اشاره کردیم دقت فرمایید. به طور کلی فاکتورهایی که هنگام خرید چراغ استخری باید در نظر داشته باشید بدین صورت است : مقاوم در برابر آب، ضربه، حرارت وخوردگی، داشتن بدنه ای ضد زنگ، ولتاژ ایمن و مناسب و همچنین انتخاب کابل استاندارد.

انصراف از نظر
نظرات
1399/12/4 16:04
با سلام
اطلاعات تون کامل و جامع است  با تشکر
انشا الله از شما خرید می کنم
1399/12/5 16:20
عالییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییه
آرشیو وبلاگ
خانه
دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها
چراغ استخر
چراغ آبنما
چراغ فواره
چراغ محوطه
چراغ فیبر نوری
کنترلر
لوازم جانبی