در حال بارگزاری ...

چراغ جت لایت

چراغ جت لایت

حتما ساختمان های بلند و مرتفعی که نورپردازی با شکوهی دارند، توجه شما را نیز جلب کرده اند. مهندسان و طراحان ساختمان برای جلوه بخشیدن به نمای بیرونی ساختمان ها، سعی دارند تا از تکونولوژی های جدید و محصولات نوری خاص تری استفاده کنند. بدین منظور نور های پرتابی یا چراغ جت لایت تبدیل به یکی از محبوب ترین چراغ های دکوراتیو شده است. پس در این مطلب به بررسی چراغ جت لایت و ویژگی ها و کاربرد های آن می پردازیم.

چراغ جت لایت

چراغ جت لایت چیست؟

چراغ های جت لایت همانطور که از نام فارسی آنها پیداست قدرت این را دارند که نور را به طور خطی پرتاب کرده و حتی در ارتفاع زیاد نیز خودنمایی کنند. این قابلیت باعث شده تا از چراغ جت لایت برای نمای دیوار ها و ساختمان های مرتفع و حتی پل های عظیم الجثه استفاد شود.

به علت کاربرد خاص این چراغ ها، از متریال با کیفیت و مقاومی برای ساختشان استفاده شده است. چراغ های جت لایت ضد آب بوده و نسبت به گرد و خاک و ضربه مقاوم هستند. نصب این چراغ ها به صورت روکار بوده و به طور معمولا روی زمین تعبیه میشوند.

به طور معمول، نور مورد نیاز جت لایت از مدار های فشرده ای به نام COB تامین میشود. این مدار فشرده متشکل از ال ای دی های بسیار کوچکی است که مصرف انرژی کمی دارند اما نوردهی آنها بسیار پر قدرت است. البته برای قدرت بخشیدن و متمرکز کردن نور جت لایت از لنز های مخصوصی استفاده میشود که مقدار نور را بیشتر کرده و حالت خطی آن را تشدید می کند.

 

مشخصات فنی چراغ های جت لایت

جت لایت درجه حفاظتی IP65  دارد و نسبت به نمونه های مشابه خود مقاوم تر بوده و در شرایط سخت آب و هوایی نیز ایمن است.

شیشه جت لایت حالتی محدب دارد که باعث میشود نور متمرکز شده و مانند یک ذره بین عمل کند. همچنین لنز یووی (UV)  که در چراغ جت لایت تعبیه شده لامپ موجود در آن را در برابر اشعه خورشید محافظت میکند.

اگر بخواهیم بیشتر چراغ جت لایت را بررسی کنیم میتوان به توان مصرفی آن اشاره کرد که معمولا بین 3 تا 10 ولت قدرت دارد و نور را بین 30 تا 50 متر پرتاب میکند.

جت لایت ها تنوع رنگبندی دارند و در کنار ظاهر شکیل و زیبا، بدنه مقاومی از جنس آلومینیوم داشته و در برایر نفوذ آب و گرد و غبار ایمن هستند. همچنین شما میتوانید نورپردازی جت لایت را برنامه ریزی کرده و یا در صورتی که تمایل داشتید آن را به طور ثابت بگذارید.

نحوه استفاده از چراغ جت لایت

نحوه استفاده از چراغ جت لایت

جت لایت ها در کنار جلوه زیبایی که به نما ساختمان ها و ... میبخشند ممکن است شما را متحمل هزینه کنند. پس باید قبل از اجرای نورپردازی بودجه خود را بسنجید و از مشکلاتی که ممکن است در ادامه راه پیش آیند، جلوگیری کنید.

این چراغ های جذاب تنوع بسیاری داشته و هم از نظر کارایی و قدرت پرتاب نور و هم رنگبندی گزینه های بسیار مطلوبی برای نورپردازی محل مورد نظر شما خواهند بود. هنگام خرید دقت فرمایید که فروشنده معتبر و فروشگاهی با تضمین کیفیت انتخاب میکنید.

با توجه به اینکه توان مصرفی جت لایت ها باهم متفاوت است پس باید هنگام خرید به نیاز خود توجه داشته باشید. تعداد و توان مصرفی چراغ های جت لایت بسیار با اهمیت است. اگر چراغ انتخابی شما توان مصرفی بیش از حد نیاز داشته باشد نه تنها نورپردازی مطلوبی ارائه نخواهد داد بلکه مقدار برق مصرفی را افزایش داده و به هزینه های شما می افزاید.

البته مخالف این اتفاق نیز نتیجه چشم گیری نخواهد داشت; انتخاب چراغی با توان مصرفی پایین نورپردازی چشم گیری را در اختیارتان نمی گذارد.

نکته آخر این است که پارامتر های ذکر شده را مورد بررسی قرار دهید تا همیشه از منظره ای که برای آن تلاش کرده اید لذت ببرید. ضریب نفوذ، توان و برق مصرفی، راندمان روشنایی، قدرت پرتاب نور و .... فاکتور هایی هستند که با نادیده گرفتن آنها در دراز مدت دچار مشکل خواهید شد.

انصراف از نظر
آرشیو وبلاگ
خانه
دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها
چراغ استخر
چراغ آبنما
چراغ فواره
چراغ محوطه
چراغ فیبر نوری
کنترلر
لوازم جانبی